حمله بدافزاری جدید به کاربران اندروید و آیفون

به گزارش مجله هاستفا، محققان امنیتی بدافزار جدیدی با قابلیتهای جاسوسی و مراقبتی شناسایی کرده اند که نسخه های سیستمهای عامل اندروید و iOS را هدف می گیرد.

حمله بدافزاری جدید به کاربران اندروید و آیفون

این بدافزار که گون تاکت نام گرفته است، قابلیت جمع آوری اطلاعات قربانی نظیر شناسه های گوشی، تماسها، پیامکها، عکسها و اطلاعات مکان را دارد.

بدافزار گون تاکت که توسط شرکت امنیت موبایل لوک اوت شناسایی شده است در حال حاضر از طریق سایتهای تبلیغ کننده اپلیکیشنهای پیام رسان رایگان برای دسترسی به سرویسهای اسکورت منتشر می شود.

طبق گزارش لوک اوت، مخاطبان این سایتها فعلا کشورهای چینی زبان، کره و ژاپن هستند. اگرچه این بدافزار هنوز به فروشگاههای برنامه رسمی اپل و گوگل نرسیده اما نشانه هایی وجود دارد که کاربران اپلیکیشنهای آلوده به گون تاکت را دانلود می کنند.

اطلاعات جمع آوری شده از این اپلیکیشنها به سرورهای آنلاین تحت کنترل اپراتورهای گون تاکت ارسال می شود و بر مبنای زبان مورد استفاده برای پنلهای ادمین این سرورها، لوک اوت بر این باور است که فعالیت گون تاکت توسط عوامل چینی زبان اداره می شود.

بر اساس گزارش زدنت، اگرچه هنوز شواهدی وجود ندارد اما اپوروا کومار، مهندس امنیت اطلاعات کارکنان در لوک اوت معتقد است که اطلاعات جمع آوری شده توسط این جاسوس افزار ممکن است بعدا برای باج گیری از قربانیان استفاده شود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6167

به "حمله بدافزاری جدید به کاربران اندروید و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله بدافزاری جدید به کاربران اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید