تشدید حملات به دکل های برق در عراق

به گزارش مجله هاستفا، یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق از تشدید حملات به دکل های برق در این کشور خبر داد و گفت: عاقلانه نیست که همه حملات کار داعش باشد.

تشدید حملات به دکل های برق در عراق

به گزارش خبرنگاران، عبدالخالق العزاوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفت که 50 درصد از حملات به خطوط برق با ابهام همراه است.

وی اضافه کرد: دامنه حملات به دکل های برق در عراق طی دو هفته گذشته به مقدار 35 درصد تشدید شده است و این بالاترین رقم از سال 2003 محسوب می شود به طوری که 11 خط انتقال برق به طور مستقیم هدف قرار گرفته است.

العزاوی گفت که این حملات با بمب یا کارگذاشتن مین بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق تاکید کرد: 50 درصد از حملات مشکوک است. معقول نیست که همه این حملات کار داعش باشد. برخی از حملات برنامه ریزی شده با هدف ایجاد نارضایتی عمومی یا به منظور بهره برداری خاص است.

وی گفت: تحقیقات ادامه دارد و امیدواریم که طی روزهای آینده به نتایج مهمی برسیم.

گفتنی است، طی روزهای اخیر، شبکه برق عراق هدف حملات و عملیات های تروریستی فراوانی قرار گرفته است. این حملات تروریستی موجب شده است تا بحران برق در عراق بیش از پیش تشدید شود.

سناریوی انفجار دکل های برق در عراق همچنان ادامه دارد. تروریست های تکفیری داعش به تازگی عملیات خرابکارانه جدیدی را علیه دکل های برق انجام دادند.

بر اساس این گزارش، تروریست های تکفیری داعش 7 دکل برق در استان کرکوک را هدف قرار داده و آنها را منهدم ساختند. بدین ترتیب، تعداد دکل های برق تخریب شده در طول هفته گذشته در استان های نینوا، کرکوک و صلاح الدین به 27 دکل رسیده است.

پیشتر هم جنبش کتائب حزب الله عراق در بیانیه ای گفت: طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم عربستان سعودی در عملیات تخریب دکل های برق عراق دست دارد.

حزب الله عراق در بیانیه مذکور تصریح کرده است: هدف عربستان سعودی از عملیات تخریب دکل های برق عراق، ایجاد هرج و مرج در این کشور است. در واقع، سعودی ها در پی احیای داعش در عراق هستند.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: در حال حاضر ریاض تلاش می کند تا خود را به نام ناجی در بحران کنونی عراق جلوه دهد. این در حالی است که هدف اصلی و اساسی سعودی ها از این اقدام، ترمیم چهره مخدوش خود نزد افکار عمومی عراق است.

منبع: مهر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8332

به "تشدید حملات به دکل های برق در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید حملات به دکل های برق در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید