اولتیماتوم ستادکل نیروهای مسلح به سازمان لیگ فدراسیون کشتی

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور در حالی از هفته گذشته شروع شده که گویا ستاد کل نیروهای مسلح به حضور بعضی کشتی گیران سرباز در قالب تیم های غیر نظامی لیگ برتر واکنش نشان داده و خواهان رسیدگی سازمان لیگ کشتی به این موضوع شده است.

اولتیماتوم ستادکل نیروهای مسلح به سازمان لیگ فدراسیون کشتی

بر این اساس امیر پیمبری رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح چندی پیش بارها با ارسال چندین نامه به فدراسیون کشتی خواهان رسیدگی به این موضوع شد که گویا این هشدار تاکنون با بی توجهی سازمان لیگ فدراسیون کشتی روبرو شده است.

نخستین نامه سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در تاریخ 24 شهریورماه به فدراسیون کشتی ارسال و صراحتا به سه موضوع به توضیح زیر اشاره شده است:

1- حضور تیم های ورزشی نیروهای مسلح در مسابقات تحت هر عنوان یا سازمان منوط به اخذ مجوز از این سازمان می باشد.

2-ثبت قرارداد ورزشکاران نظامی (پایوران و وظیفه) با باشگاه های نظامی نیز منوط به تائیدیه و اخذ معرفی نامه از این سازمان بوده و سازمان های دیگر مجاز به صدور تائیدیه نمی باشند.

3-لذا خواهشمند است دستور فرمائید ضمن هماهنگی و اخذ مجوز برای حضور تیم های ورزشی نیروهای مسلح در مسابقات کشتی (لیگ برتر، استانی و ...) از ثبت هر گونه قرارداد رسمی با ورزشکاران نظامی (پایور و وظیفه) بدون اخذ تائیدیه و معرفی نامه از این سازمان جداً خودداری نموده و در صورت وجود چنین قراردادهایی نسبت به ابطال آنها اقدام و از نتیجه این سازمان را مطلع نمائید.

به همین دلیل امیر پیمبری رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح، با بیان اینکه نامه مذکور پیش از شروع قرعه کشی لیگ برتر به فدراسیون ارسال شده، اما همچنان شاهد بعضی تخلفات در این خصوص هستیم، گفت: علاو بر ارسال نامه رسمی به فدراسیون کشتی، صحبت های شفاهی هم با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ داشتیم تا اهمیت موضوع را تشریح کنیم. البته آنها نیز قول همکاری و مساعدت دادند، اما در عمل اتفاقات دیگری رخ داد و رقابتهای لیگ هم در حال برگزاری است!

وی اضافه نمود: این موضوع فقط به کشتی مربوط نمی گردد و قانون برای همه فدراسیون های ورزشی یکسان است، کما اینکه سایر فدراسیون ها از جمله فوتبال نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی صاحب لیگ، بر اساس همین قوانین عمل می نمایند.

رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح ادامه داد: تیم های ورزشی؛ یا نظامی هستند که می توانند از ورزشکاران نظامی پایور و وظیفه استفاده نمایند و یا غیر نظامی هستند که به هیچ عنوان مجوز استفاده از ورزشکاران نظامی را ندارد. این موضوع نیز در نامه ای در تاریخ 6 مهرماه سالجاری به فدراسیون اعلام شد که تیم هایی با عناوین نظامی در قرعه کشی لیگ برتر شرکت نموده اند، اما مجوزی از سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح ندارند. در نتیجه حضور این تیم ها در لیگ غیر قانونی است.

پیمبری در انتها گفت: سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح با ارسال نامه دیگری در تاریخ 13 مهرماه سالجاری به فدراسیون تاکید نمود ورزشکاران نظامی برای حضور در لیگ صرفاً مجوز حضور در تیم های نظامی را دارند. بدین ترتیب نفرات معرفی شده از سوی این سازمان فقط باید در تیمهای نظامی حضور داشته باشند و نمی توانند با تیمی با پیشوند یا پسوند دیگر قرارداد امضا نمایند ، اما متاسفانه باز هم شاهد اجرا نشدن این قوانین بودیم. به همین دلیل سازمان لیگ فدراسیون کشتی مرتکب نقض قانون شده و عواقب آن نیز بر عهده فدراسیون کشتی است.

اولتیماتوم سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح به سازمان لیگ فدراسیون کشتی در حالی مطرح شده که هفته سوم دور رفت و هفته اول دور برگشت لیگ کشتی فرنگی و هفته دوم لیگ کشتی آزاد طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 914

به "اولتیماتوم ستادکل نیروهای مسلح به سازمان لیگ فدراسیون کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم ستادکل نیروهای مسلح به سازمان لیگ فدراسیون کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید