امیری: علاوه بر پارالمپیک نیم نگاهی هم به تیم اعزامی به پاراآسیایی داریم

به گزارش مجله هاستفا، سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی گفت: باید در کنار توجه به پارالمپیک و تمرکز بر روی این بازی ها، نیم نگاهی هم به بازی های پاراآسیایی 2022 چین داشته باشیم.

امیری: علاوه بر پارالمپیک نیم نگاهی هم به تیم اعزامی به پاراآسیایی داریم

حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره آخرین شرایط اردوی تیم ملی گفت: سومین اردوی خود در امسال را پشت سر گذاشته ایم و 5 ملی پوش پارالمپیکی شامل 3 زن به نام های ساره جوانمردی، سمیرا ارم و رقیه شجاعی به همراه 2 آقا به نام های زمانی و میرشفیعی حضور دارند. دو ملی پوش مرد پیروز به کسب سهمیه پارالمپیک شده اند، اما به رکورد مدنظر مسئولان کمیته پارالمپیک نرسیده اند و باید برای کسب مجوز اعزام به این مهم دست پیدا نمایند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هم زمانی و هم میرشفیعی شرایط بسیار خوبی دارند. آنها در یک سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و با انجام تمرینات و البته کوشش فراوان، توانسته اند ایرادات خود را برطرف نمایند. معتقدم آنها شرایط رسیدن به گروه مورد نظر کمیته پارالمپیک برای قرار دریافت در لیست اعزام به پارالمپیک را دارند.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با بیان اینکه برای پیروزیت در تیراندازی باید به سه پارامتر روانی، جسمانی و تاکنیکی و تکنیکی توجه زیادی کرد، گفت: ملی پوشان ایران مسئله ای به لحاظ جسمانی و همچنین تاکتیکی و تکنیکی ندارند. به لحاظ روانی هم سعی می کنیم هوشمندانه عمل کنیم تا وقتی که وارد مسابقه می شوند، بتوانند بهترین شرایط را داشته باشند و در نهایت روی سکو بروند. اگر در یکی از این سه پارامتر مشکل باشد، روی دو موضوع دیگر تاثیر می گذارد، پس باید کوشش کنیم که هر سه مورد را خوب و صحیح بالا ببریم.

امیری بیان کرد: رقابت داغی هم در تمرینات وجود دارد و خوشبختانه همه ملی پوشان از این فضای رقابتی که البته محبت آمیز است، استقبال می نمایند. ما کوشش نموده ایم با ایجاد این فضای رقابتی، به نوعی مسابقات اصلی را برایشان شبیه سازی کنیم تا با توجه به اینکه رکوردهایشان نزدیک به هم و بالا است، بتوانند در فضای مسابقه قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: ما باید در کنار توجه به پارالمپیک و تمرکز بر روی این مسابقات، نیم نگاهی هم به بازی های پاراآسیایی 2022 چین داشته باشیم و بر همین اساس باید از حالا پایه های تیم اعزامی به آن رویداد نیز ساخته گردد. به همین دلیل اردوهای 4 روزه ای را برنامه ریزی نموده ایم تا بتوانیم شرایط خوبی را به وجود بیاوریم. به هر حال آن رویداد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در چین هم نتایج خوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی درخصوص اعزام ملی پوشان به جام جهانی در امارات گفت: این مسابقات اواخر اسفند ماه برگزار می گردد و در نظر داریم 5 ملی پوش فعلی به همراه خدیجه رستمی و محمود باقرنژاد را اعزام کنیم. رستمی هم اکنون رنکینگ 14 را در اختیار دارد و اگر بتواند به فینال صعود کند، تا حد بسیار زیادی پیروز به کسب سهمیه می گردد. البته ملی پوشان مدت هاست که در یک مسابقه بین المللی رسمی شرکت ننموده اند، با این وجود امیدوارم که در امارات نتایج خوبی بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6804

به "امیری: علاوه بر پارالمپیک نیم نگاهی هم به تیم اعزامی به پاراآسیایی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: علاوه بر پارالمپیک نیم نگاهی هم به تیم اعزامی به پاراآسیایی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید