اعزام اعضای گروهک ارتش آزاد به سوریه برای درگیری زمینی با کردها

به گزارش مجله هاستفا، سخنگوی گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه گفت عناصر این گروه برای درگیری زمینی با کردها در حال نزدیک شدن به دو شهر مهم شمال سوریه هستند.

اعزام اعضای گروهک ارتش آزاد به سوریه برای درگیری زمینی با کردها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه های شبه نظامی سوری حامی آنکارا، نیروهای خود را به محل درگیری بین نیروهای ارتش ترکیه و کردها در شمال سوریه اعزام کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یوسف حمود سخنگوی گروهک تروریستی ارتش آزاد گفت نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (SDF)، در مناطق شمالی حالت دفاعی گرفته اند و عناصر این گروه در حال حرکت به سمت دو شهر مهم تل ابیض و رأس العین در این منطقه هستند.

حمود گزارش های نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه مبنی بر درگیری با ارتش ترکیه در حومه شهر تل ابیض را رد کرد.

بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه)، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان روز شنبه با هشدار به آمریکا مبنی بر اینکه زمان حرف زدن گذشته، تهدید کرده بود ارتش ترکیه به زودی در شرق فرات عملیات چند جانبه ای را آغاز می کند.

ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از 230 کیلومتر و عرض 30 الی 40 کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون سیصد هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند.

دولت سوریه از این تصمیم ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده اند به ویژه اینکه می تواند فرآیند راهکار سیاسی در ادلب را تحت الشعاع قرار دهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 649

به "اعزام اعضای گروهک ارتش آزاد به سوریه برای درگیری زمینی با کردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام اعضای گروهک ارتش آزاد به سوریه برای درگیری زمینی با کردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید