آلمان ، محدودیت سرعت در آزادراه ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

به گزارش مجله هاستفا، اکثریت جامعه آلمان با اعمال حداکثر سرعت مجاز در آزادراه های فاقد محدودیتِ این کشور با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی موافقت کردند.

آلمان ، محدودیت سرعت در آزادراه ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بر اساس نتایج نظرسنجی اجرا شده توسط مؤسسه اِمنِد که روزنامه بیلد آن را منتشر نموده، 52 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق محدود شدن سرعت خودروها در آزادراه های این کشور هستند. حداکثر سرعت مدنظر آنها بین 120 تا 140 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

در همین حال، کمیته ای تخصصی که تحت نظر دولت آلمان فعالیت می نماید نیز به دلیل تأثیر آزادراه های فاقد محدودیت سرعتِ تردد بر انتشار گازهای گلخانه ای، خواهان اعمال محدودیت سرعت تردد وسایل نقلیه موتوری شده است.

با این وجود، اندریاس شویر، وزیر حمل و نقل آلمان که سیاستمداری محافظه کار به شمار می رود و اصالتی باواریایی دارد، ضمن اعلام مخالفت با این اقدام گفت که شهروندان در مورد معین سرعت تردد خود باید مختار باشند.

شویر مدعی شد که وضع محدودیت سرعت در امن ترین آزادراه های دنیا که متعلق به آلمان است کمتر از 5 دهم درصد در میزان انتشار کربن مؤثر خواهد بود.

او تاکید نمود که 7 هزار و 640 کیلومتر از آزادراه های آلمان یعنی معادل 30 درصد آن هم اکنون دارای محدودیت سرعت تردد است و او تا پیش از نهایی شدن تعمیم این محدودیت در ماه مارس آینده با اعضا کمیته تخصصی فعال در این زمینه، دیدار و گفت وگو خواهد نمود.

به گزارش یورونیوز، ایالت باواریا محل استقرار خودروسازان آلمانی است. به همین دلیل وزیر حمل و نقل آلمان برای تأمین منافع خودروسازان و ایفای تعهد دولت آلمان در مورد محدودسازی انتشار گازهای گلخانه ای بر سر دوراهی قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 75

به "آلمان ، محدودیت سرعت در آزادراه ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان ، محدودیت سرعت در آزادراه ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید