کشف ده ها مومیایی 1000ساله

به گزارش مجله هاستفا، باستان شناسان با کاوش در پرو گور دست کم 73 نفر را کشف نموده اند که حدود یک هزار سال پیش، یعنی چند صد سال قبل از به قدرت رسیدن اینکاها در بخش های غربی آمریکای جنوبی، دفن شده اند.

کشف ده ها مومیایی 1000ساله

کاوشگران این گورها را درحالی پیدا کردند که هر یک از اجساد در پارچه هایی قرار داشتند که بعضی رنگی و به همراه طناب بودند. به گفته کریستوف ماکوفسکی، رئیس تحقیقات باستان شناسی این محوطه تاریخی، بعضی از اجساد این زنان و مردان درحالی دفن شده بودند که نقاب هایی از جنس سرامیک و چوب روی جمجمه آن ها قرار داشت.

این گورها در محوطه باستان شناسی پاچاکاماک (Pachacámac) واقع در نزدیکی لیما کشف شدند. این محوطه باستان شناسی به تمدن واری تعلق دارد. این افراد در نزدیکی معبد رنگی تمدن واری دفن شدند و قدمت آن ها به فاصله 800 تا 1100 بازمی شود.

واریها برای مومیایی های سالم و آثار هنری پرنقش و نگار از جمله سرامیک و پارچه پرجزئیات معروفیت دارند.

علاوه بر این، باستان شناسان دو شیء چوبی را در نزدیکی گورستان در بقایای سکونتگاه مجاور پیدا کردند. این دو شیء در انباری از صدف های خاردار که از اکوادور کنونی به امپراتوری واری وارد شده بودند، کشف شدند.

روی این تکه چوب ها حکاکی های وجود دارد که نشان می دهد مردم پاچاکاماک با مردم قلمرو تیاهواناکو (Tiwanaku) که اکنون بخشی از پرو، بولیوی و شیلی است تا حدی ارتباط داشتند.

کاوش در پاچاکاماک و آنالیز آثار کشف شده همچنان ادامه دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 آذر 1402 بروزرسانی: 8 آذر 1402 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 12846

به "کشف ده ها مومیایی 1000ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ده ها مومیایی 1000ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید